vineri, 12 octombrie 2012

Creasta Picaturii



Data : 06 octombrie 2012
Traseu: Creasta Picaturii- 3 A
Ce-am avut la noi? Pentru fiecare echipa :
- 1 corzi 
-10 bucle
-vreo 4-5 anouri
-4carabe cu filet 
-hamuri,casti,dispozitive de filat


Planuisem pentru weekendul trecut sa mergem cu Rocky si Patricia in Fagaras. Vremea ciudata,lenea si altele ne-au facut sa alegem tot Bucegii.  Si cum un plan vechi era sa facem intr-un weekend  Creasta Picaturii si Acele Morarului, zis si facut.
Mai mult zis si mai putin facut, joi seara mai imprumutam o casca,un reverso, imi cumpar si eu (in sfarsit) ham,iar vineri ramanea sa ia Tavi coarda si restul de la Adi. Acesta uita sa ne dea un  reverso asa ca vineri in tren constatam bucurosi ca avem 3 dispozitive de filat pt 4 persoane. Rezolvam problema, iar sambata dimineata o asteptam pe Patricia in Busteni.
Intalnirea ….la 9.30 pe partie (a se citi 9.45 sau mai tarziu) . Plecam lenesi si somnorosi spre Seaca Caraimanului, o traversam si cam in 5 minute observam ca poteca,destul de clara pana aici, se pierde, semn ca trebuie sa facem stanga si sa incepem sa urcam. Panta e destul de inclinata.
Dupa inca vreo 5-10 minute ajungem la baza unui bolovan mare si facem dreapta,traversam valcelul Picaturii. Il traversam doar pentru ca ar fi mai greu de urcat prin el. O sa mergem practic paralel cu el, pe dreapta, pana cand se vede o poteca destul de clara care face stanga si intra din nou in el.  


Valcelul Picaturii 

  Si urcam pana dam de pitonul rosu. Celebrul piton rosu.



Pentru mine incep temerile…incaltarile aluneca pe frunzele ude, apoi aluneca si pe stanca,imi aduc aminte ca-s putin cam mari si nu pot prinde orice prize,dar….fie ce-o fi,de plecat am plecat,de intors nu ne intoarcem J
La pitonul rosu intram pe o branita ce traverseaza dreapta. Decidem ca e mai sigur sa punem o balustrada.  Baietii intind coarda,iar eu si Patricia,ca fetele,traversam linistite Multumiiiim.


Brana pe care se intra 
A2a balustrada


Am mai pus inca 2 balustrade,dar care s-au dovedit a fi pierdere de timp. Daca  prima portiune era o zona expusa,urmatoarele au fost poteci late,printre jnepeni.
Si asa,ajungem sa ne impartim  in echipe si sa ne legam in coarda abia pe la 12.45. Tarziu,dupa cum aveam sa observam.
Tavi pleaca primul,traverseaza o zona expusa,iar apoi merge din nou printre zade.  Se dusese departe,dupa colt si nu auzeam nimic din ce-mi spunea. Alpinismul….sport in care se urla. Ne intelegem intr-un final ca a regrupat si vin si eu,apoi urmeaza Rocky si Patricia.  Urcam apoi printre zade si jnepeni printr-un mic valcel care face dreapta si iese la baza peretelui.
Aici ne reintalnim cu Rocky si Patricia.
Filam,filam. 



. Urmeaza o portiune cu pragulete de iarba si un horn inguuuuust unde m am chinuit sa agat bucla pe ham pentru  ca nu-mi incapea fundul si nici cum sa-l scot din fisura nu aveam. Asta e,la oameni grasi,probleme mari.  Dar cel putin am trecut consolata de ideea ca nici ceilalti 3  n-au avut “zile” mai usoare :P .
La finalul acestei  lungimi suntem sub varful Picaturii. 
Fereastra Picaturii

Vedere din Fereastra Picaturii 
Tentativa de filmare soldata cu moartea prematura a bateriei


Mai urcam 4-5m neasigurati(panta lina) si in facem o pauza de masa pe varf .(Am uitat sa spun? Muream de foameeeeeeee).
Ne uitam la ceas…..3. Ups,cam tarziu,domne’.Ne-am fi miscat ok fara ultimele 2 balustrade,dar…mai bine mai sigur decat mai repede si prost.  Mancam,admiram peisajul,ne minunam de urcarea pe Strunga. De aici pare ciudata,aproape verticala si fara pitoane. Ciudata nu e,verticala nici vorba,numai pitoane nu are. Dar are jnepeni…muuuuulti jnepeni…si zade :P. 


Urcarea pe Strunga,vedere din ultimul rapel


                                              Valcelul Mortului si Hornurile Vaii Seci 
Strangem masa,strangem coarda lui Tavi dupa ce decidem ca-i prea scurta pentru cazul in care am putea unii 2 din cele 3 rapeluri pana in Strunga Marelui V. Si incepem sa rapelam. Unii mai cu elan,altii mai cu teama.
 Eu rapeland
 Patricia 
 Tavi
Tavi si peretele Vaii Albe



Ei si….rapelurile nu le-am unit pentru ca Rocky nu a reusit sa vada capatul corzi la niciunul dintre ele. Asadar…facem pana in Strunga 3 rapeluri.Ultimul rapel este destul de scurt…in jur de 10 m.  
Incepe sa-mi placa rapelul…traumele primului si ultimului meu rapel incep sa dispara.Parca nu-i chiar asa rau cand sus e un piton si nu un brad zburator 
La finalul celor 3 rapeluri este 3.45. Sa ne retragem? Sa continuam si sa coboram pe intuneric? Il sunam pe Bubu care ne spune ca Albisoara Marelui V,cea pe care ne puteam retrage,  nu are pitoane la fiecare saritoare ,ar trebui sa facem un rapel,apoi o traversare si sa intram in Albisoara Turnuri,care de asemenea nu are peste tot pitoane si …Suna prea complicat, urcarea cea fioroasa pe Strunga nu mai pare asa rea,deci continuam 
Urcarea a fost asa de “grea” incat am mers concomitent asigurand la zade si jnepeni. Aici cel mai probabil am pierdut 2 bucle,uitate prin cine stie ce jneapan. Teoretic se vede poteca,dar noi am pierdut-o la un moment dat si am luat-o de-a dreptul prin jnepeni. Da,daaaaa,zgarieturi,julituri,injuraturi….
Ajungem sus,pe Strunga si mai facem inca un rapel,lung,fain, cu multe diedre. Gata,asta a fost ultimul rapel pentru azi.
Mai urcam tot concomitent o fatza  destul de usurica,dar cu exceptia unei portiuni care ne-a cam dat emotii(portiune pe care nu am mai mers concomitent) 
In fundal Vf. Picaturii, Vf. Strunga si Turnurile care se ocolesc

 Zona are un singur piton, la baza si, desi de jos pare usoara, cand ajungi acolo prizele se ascund care pe unde apuca. Ne-am legat cu totii in coarda, filandu-ne unul pe altul. Rocky pe Patricia, apoi pe mine,  eu pe Tavi si…intr-un fel sau altul am ajuns cu totii in zone mai prietenoase.
De aici mai este destul de putin pana la Tunel. Se traverseaza putin dreapta,pentru a ne intoarce apoi spre stanga pana la intrarea in tunel.
 Traverseu 
 In tunel

Tot in tunel


Ceasul…nu mai stiu cat era. Tarziu oricum.Tunelul e chiar interesant,se urca vertical aproape 7-8m la ramonaj si e foarte usurel.Noi ne-am distrat pe el la frontal,ca deja afara era noapte. Rocky urca primul,apoi ne chinuim o vreme sa tragem rucsacii, mai pierdem si un cosulet si pana la urma urc si eu.
Cand am iesit sus privelistea m-a lasat fara glas. Era intuneric deja,iar Busteniul se vedea incredibil. Era perfect senin,in oras lumini aprinse…..iiiincredibil. Urca si Patricia,apoi Tavi si hotaram ca oricum e intuneric,oricum nu mai ajungem la o ora normala in Busteni asa ca sa ne bucuram de peisaj. 
Mancam un mar, si plecam. Mai e de urcat de aici o mica portiune deloc dificila si apoi se largeste,intram intr-un valcel laaaaarg si dupa vreo 20 minute ajungem la Cruce.
La Cruce mancam IAR,muream de foame bineinteles   sunam parinti,desigur, speriati ca se facuse tarziu si noi nu mai apaream.
Retragerea am facut-o pe Jepii Mici. Am mai facut cam jumatate de ora pana la Cabana Caraiman si de acolo….eheeeee….de acolo incepem sa fluieram. In vale era o bezna perfecta. Cerul….seniiiiin,senin. Superb. Numai 2 ochi ca 2 stele sa nu fie pe poteca.
Speriem niste capre negre, si coboram,si coboram…..Fluierand,normal. Ajungem in jur de 23.45 in Busteni,impartim echipamentul si plecam ruuupti spre case.
Concluzia? O zi superba,primul traseu de alpinism pentru mine,primul si cu siguranta nu ultimul.  Frumoasa taaare zona,peisajul,traseu usurel.Ce sa mai,fain,fain,faaaaain,mai vreau.
Frica de rapel? Nu mai avem,s-a vandut si ultima Picatura :P .
Aaaa,ziceam la inceput ceva de Acele Morarului?  Duminica, Acele s-au facut gratar si noi ne-am ales cu stomacul plin si muuult somn.
Claudia si Tavi 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu